Kuyruk ve yön çubuğu üzerine yerleştirilmiş sayısal pusula ve jiroskop ile işaret edilen doğrultuda bilgiler hatasız olarak alınır. Otomatik olarak devreye giren cihaz deniz taşıtlarına kurulduğunda bir ön ayar gerektirmez, dönen direkler üzerinde bile çalışabilir. Cihazın yeni kuyruk mekanizması bir önceki modele göre daha üstün özelliklere sahip olup, püskürtme-kaplama tekniği ile üretilmiş bir muhafaza içine alınmıştır. Yeni dizayn sayesinde en uzun direkler üzerindeki kurulumlarda bile tam Bluetooth iletişim görüş hattı olmadan 30.5m’lik, iletişim görüş hattı olduğunda ise 85m’lik mesafelerde bilgi aktarılmıştır. Bulunan ortam ve tekne özelliklerine göre bu mesafeler farklılık gösterebilir.
Pek çok anemometre cihazında kuyruk dengesini sağlamak için çelikten daha ağır olması nedeni ile pirinçten bir burun ağırlığı kullanılır. Ama en hafif rüzgarda bile dönecek bir rüzgal pineli için neden pirinçten bir ağırlık kullanılsın? Yeni Wind Instrument RB ile bu gereksinime pratik, kullanışlı bir çözüm getirmiştir. Cihaz pili kuyruk üzerinden alınarak burun ağırlık dengesi olarak burun pinel kolunun ucuna taşınmıştır. Ağırlığın daha da azaltılması için pinel ile burun arasında karbon-fiber çubuk kullanılmıştır.
Aşağıdaki fotoğraftan da görüleceği gibi şarj edilebilir lithium-iron-phosphate (LFP) pili değiştirmek için burun üzerindeki kapağı açıp, pili yuvasından çıkarmak yeterli olacaktır. Opsiyonel olarak kullanılacak şarj cihazı ile de güneş panelinin devrede olmadığı (geceleri) pil doğrudan şarj edilebilir.