Rüzgara doğru VMG tabanlı polar tepe değeri metodu 1940’lı yıllarda kullanışlı bir algoritma olmuştur. Ama günümüzde GPS ve bilgisayarlara kolayca erişebiliyoruz ve hemen hemen herkesin akıllı telefonu var. Gerçek zamanlı olarak rüzgar yolundaki hedef noktaya doğru hızınızı, zamanınızı veya ilerlemenizi ölçebilirken niye rüzgara doğru hızınızı ölçeceksiniz?
Örneğin, eğer rüzgar değişir ise rüzgara doğru VMG değeriniz hatalı olacaktır. Eğer rüzgar doğrultusu zaman içinde %30 değişirse, siz rüzgara doğru VMG en uygun tack değerlerini kullandığınızdan en uygun tack ve zamanları, bitiş zamanları büyük hatalara neden olacaktır. Mevcut sistemler bunu hesaba katıyor mu? Ayrıca ne kadar bir hata payı olduğunu ve ne kadar sıklıkla bunun tekrarlandığını bilemiyorsunuz.
1940’lı yıllar metodunun yapmaya çalıştığı gibi, hedef noktaya olan gerçek mesafenizi hesaba katmadan ve gerçek polar veriler yerine geleneksel polar hedefleri kullanarak. Tekne performansı için teorik verinin gerçek veriden daha iyi olduğuna ilişkin bir kabul vardır. Ama polar hedeflerin doğru olarak en uygun tack bilgilerini vermesi için polar hedeflerin kesin olması ve tekne hız profiline tam olarak uymaları gerekir. Eğer tekne teorik polar hedeflerine uygun hareket etmez ise, en uygun yol hesaplamaları hatalı olacaktır. Bu nedenle polar hedefler için tekne polar değerleri öğrenmek esas olacaktır. Ama gerçek polar verilerini almak söz konusu iken teorik polar hedeflerini kullanmanın mantığı nedir?
Enteresan bir şekilde pahalı bir GPS harita çizim/görüntüleme cihazı veya çoklu fonksiyon ekranı satın alabilirsiniz ve tack mesafeleri GPS sisteminde mevcut olan bilgiler ile kolayca hesaplanabilecek iken, 1940’lı yıllara ilişkin eski algoritmalar ile hesaplanır! Gerçekte istediğiniz şeyi ölçmek daha iyi değil midir? 1940’lı yıllara ilişkin metod oldukça yoğun kullanılır ama, güncel değildir. Fazla karmaşık ve kabulleri olduğundan daha düşük seviyede doğrulukla bilgi verir. SailTimer uygulaması patentli algoritmasını kullanarak hızlı ve kolay bir şekilde en uygun tack değerlerini gerçek zamanlı verileri ile sağlar. Tekne doğrultusu ve rüzgar doğrultusu için ön kabullü navigasyon metodlarını kullanmaz.